Агульныя правілы для педагогаў – кіраўнікоў праектаў
- Старайцеся падыходзіць да ўсяго творча, змагайцеся са ўсялякімі праявамі канфармізму і банальнымі рашэннямі.
- Арыентуйцеся на працэс даследчага пошуку, а не толькі на вынік.
- Імкніцеся адкрыць і развіць у кожным дзіцяці яго індывідуальныя схільнасці і здольнасці.
- У працэсе працы не забывайце аб выхаванні школьніка.
- Не рабіце паспешлівых дапушчэнняў, навучыцеся не спяшацца з вынясеннем ацэначных меркаванняў і вучыце дзяцей гэтаму.
- Ацэньваючы, памятаеце – лепш дзесяць разоў пахваліць ні за што, чым адзін раз ні за што крытыкаваць.
- Не варта спадзявацца на тое, што дзеці ўжо валодаюць пэўнымі базавымі навыкамі і ведамі, дапамагайце ім асвойваць новае.
- Памятайце аб галоўным педагагічным выніку – не рабіце за вучня тое, што ён можа зрабіць самастойна.
- Пазбягайце прамых інструкцый.
- Вучыце дзяцей прасочваць далекія сувязі і выбудоўваць доўгія асацыятыўныя ланцужкі.
- Вучыце выяўляць сувязі паміж прадметамі, падзеямі і з'явамі.
- Вучыце дзяцей дзейнічаць незалежна, прывучайце іх да навыкаў арыгінальнага вырашэння праблем, самастойных пошукаў і аналізу сітуацый.
- Старайцеся фарміраваць навыкі самастойнага рашэння праблем даследавання.
- Вучыце здольнасці здабываць інфармацыю, а не праглынаць яе ў гатовым выглядзе.
- Старайцеся навучаць школьнікаў уменням аналізаваць, сінтэзаваць, класіфікаваць атрыманую імі інфармацыю.
- Дапамагайце дзецям вучыцца кіраваць працэсам уласнага даследавання.