Зацверджана
на пасяджэнні НТН
(пратакол №1 ад 03.09.2020)
Палажэнне
аб навуковым таварыстве навучэнцаў
1.Агульнае палажэнне
1.1.Навуковае таварыства навучэнцаў (НТН) – гэта добраахвотнае аб’яднанне навучэнцаў школы, якія імкнуцца ўдасканальваць свае веды ў вобласці розных навук, развіваць свой інтэлект, набываць пачатковыя навыкі і ўменні арганізацыі і правядзення навукова-даследчай работы.
1.2. Членамі НТН могуць быць навучэнцы, якія выказалі жаданне працаваць у НТН і якія маюць схільнасць да навуковай творчасці, рэкамендаваныя настаўнікамі. У працы НТН могуць таксама ўдзельнічаць настаўнікі школы.
1.3. Членамі НТН з'яўляюцца школьнікі, якія пастаянна займаюцца пошукава - даследчай дзейнасцю, праводзяць самастойныя даследаванні і актыўна ўдзельнічаюць у рэалізацыі калектыўных праектаў.
- Мэты і задачы дзейнасці
2.1. Мэтай НТН з’яўляецца стварэнне ўмоў для выяўлення і падтрымкі вучняў, схільных да даследчай дзейнасці, адораных і таленавітых дзяцей.
2.2. Задачы таварыства:
2.2.1. Фарміраваць у навучэнцаў цікавасць да даследчай дзейнасці.
2.2.2. Фарміраваць у навучэнцаў уменне арыентавацца ў інфармацыйнай прасторы.
2.2.3. Развіваць пазнавальную актыўнасць і творчыя здольнасці.
2.2.4. Садзейнічаць уключэнню навучэнцаў у працэс самаадукацыі і самаразвіцця, знаёмства з метадамі і прыёмамі навуковага пошуку.
2.2.5.Садзейнічаць авалодванню навучэнцамі мастацтва дыскусіі, выступлення перад аўдыторыяй з дакладамі.
2.2.6. Садзейнічаць прафесійнаму самавызначэнню навучэнцаў.
2.2.7. Выхоўваць актыўную грамадзянскую пазіцыю, высокія маральныя якасці і духоўную культуру навучэнцаў.
2.3. Задачы педагагічнага калектыву таварыства:
2.3.1. Дапамагчы навучэнцам авалодаць ведамі, што выходзяць за рамкі школьнай праграмы.
2.3.2. Далучыць навучэнцаў да пошукава-даследчай дзейнасці.
2.3.3. Навучыць метадам і прыёмам навуковага даследавання.
2.3.4. Навучыць працаваць з літаратурай і здабываць інфармацыю праз сетку інтэрнэт.
3.Асноўныя накірункі дзейнасці
3.1. Уключэнне ў навукова-даследчую дзейнасць здольных навучэнцаў у адпаведнасці з іх навуковымі інтарэсамі.
3.2. Фарміраванне культуры навуковага даследавання.
3.3. Арганізацыя практычнай дапамогі навучэнцам у правядзенні даследчай работы.
3.4.Падрыхтоўка, арганізацыя і правядзенне навукова-практычнай канферэнцыі.Формамі справаздачы навукова - даследчай работы навучэнцаў могуць быць рэфератыўныя паведамленні, даклады, артыкулы, камп’ютарныя праграмы і інш .
3.5. Прыцягненне навучэнцаў да рэалізацыі сацыяльных, краязнаўчых і гістарычных праектаў.
3.6. Рэцэнзаванне даследчых работ навучэнцаў пры падрыхтоўцы іх да ўдзелу ў конкурсах і канферэнцыях.
3.6.1. Даследчай лічыцца праца, накіраваная на атрыманне новых ведаў у той ці іншай галіне навукі, тэхнікі, мастацтва, якая тлумачыць і прадказвае факты і з'явы, якая дае адказы на найбольш актуальныя ў дадзены момант пытанні, выяўляе супярэчнасці, якія маюць месца ў практыцы. Даследчая работа павінна адпавядаць наступным патрабаванням:
- цэласнасць і граматнае структураванне ;
- дакладнасць, актуальнасць, доказнасць, практычнасць ;
- зразумеласць , дакладнасць і правільнасць усіх фармулёвак ;
- яркае прадстаўленне вынікаў даследавання;
- афармленне згодна з патрабаваннямі ;
- наяўнасць неабходных дадаткаў (малюнкаў, чарцяжоў, фотаздымкаў, карт, графікаў і г.д.) ;
- наяўнасць тэзісаў і рэцэнзіі навуковага кіраўніка.
4.Арганізацыя работы НТН
4.1. Вышэйшым органам НТН з'яўляецца агульны сход, які праводзіцца ў пачатку і канцы навучальнага года. На ім зацвярджаецца назва школьнага НТН, план яго работы на год, прымаюцца эмблема і дэвіз.
4.2. Членамі НТН з’яўляюцца вучні, якія выказалі жаданне займацца навукова-даследчай дзейнасцю.
4.4. Прыём у НТН ажыццяўляецца на аснове вуснай заявы прэтэндэнта.
4.6. Агульны сход НТН праходзіць два разы ў год.
4.7. Навукова-даследчая канферэнцыя праходзіць адзін раз у год у лютым.
4.8. Вынікі дзейнасці НТН за год падводзяцца на агульным сходзе ў канцы навучальнага года і адлюстроўваюцца ў аналізе работы школы.
- Правы і абавязкі членаў НТН
5.1. Навучэнцы-ўдзельнікі НТН маюць права:
- выбіраць тэму ў адпаведнасці са сваімі інтарэсамі;
- выкарыстоўваць для выканання даследавання матэрыяльна-тэхнічную і інфармацыйна-даведачную базу школы;
- атрымліваць рэгулярную метадычную і арганізацыйную дапамогу ад кіраўніка і навуковых кансультантаў;
- свабодна выкарыстоўваць уласныя вынікі даследчай дзейнасці ў адпавед-насці з аўтарскім правам;
- прадстаўляць вынікі выканання даследчай работы для атрымання адзнакі па адпаведным прадмеце.
5.2. Навучэнцы– ўдзельнікі НТН абавязаны:
- выконваць навуковыя даследаванні ў адпаведнасці з зацверджанымі рэкамендацыямі;
- рэгулярнанаведвацьпаседжанні НТН;
- выконваць патрабаванні да афармлення работ;
- сачыць і выконваць тэрмін выканання работы;
- прымаць удзел ва ўнутрышкольных і раённых вучэбна-практычных канферэнцыях;
- выконваць рэжым працы ўстановы адукацыі, яго вучэбных кабінетаў;
- забяспечваць поўную захаванасць і асцярожнае выкарыстанне пры выкананні даследчай працы абсталявання, прыбораў, прылад, матэрыяльных рэсурсаў, даведкава-інфармацыйных крыніц і іншых каштоўнасцей;
- выконваць усталяваныя правілы тэхнікі бяспекі пры выкананні лабараторных і эксперыментальных прац; выкарыстанні абсталявання і механізмаў.
5.3. Настаўнік – удзельнік у рабоце НТН, мае права :
- выбіраць формы і метады работы з вучнямі, удзельнікамі НТН;
- атрымліваць неабходную справачную інфармацыю і асноўны пакет дакументаў у кіраўніка НТН;
- прадстаўляць работы сваіх навучэнцаў на раённыя і абласныя конкурсы, канферэнцыі і інш.
5.4. Настаўнік – удзельнік у рабоце НТН, абавязаны:
- своечасова і актыўна прымаць удзел у рабоце НТН ;
- інфармаваць кіраўніка НТН аб прамежкавых выніках даследаванняў;
- строга выконваць тэрмін выканання даследчых работ.
- Дакументацыя НТН
Дакументацыя НТН:
- Палажэнне аб навуковым таварыстве навучэнцаў
- План работы навуковага таварыства
- Матэрыялы навуковага таварыства навучэнцаў “Альтаір”
6.Матэрыяльная база
6.1. Матэрыяльная база НТН фарміруецца з уласных сродкаў школы. Пад базай маюцца на ўвазе лабараторыі, кабінеты, бібліятэка, асобныя прыборы, абсталяванне, матэрыялы, размнажальная тэхніка, стэнды і інш.